Proces

Zostaniecie podzieleni na 5 osobowe zespoły. Każdy zespół będzie miał przygotować się do przedstawienia informacji o odpadach, możliwości ich ewentualnego odzyskania i o recyklingu. Na przygotowanie się do prezentacji będzie 2 tygodnie, forma prezentacji pozyskanej wiedzy dowolna.


Po ustalonym czasie każdy zespół zaprezentuje wyniki swojej pracy, czyli prezentacje zdobytych informacji na temat odpadów, pozostałym uczniom.



Wybierzemy się wszyscy na wycieczkę do lasu. W lesie porozmawiamy o środowisku, leśnych zwierzętach i roślinach, ziemi jako miejscu ich współżycia z ludźmi.


Następnie będziemy szukać „leśnych skarbów”- śmieci pozostawianych w lesie, które zostaną zebrane i przyniesione do szkoły.


szkole zostanie przeprowadzony konkurs wiedzy o odpadach, ich rodzajach, segregacji, odzysku surowców wtórnych, ich wpływu na środowisko oraz możliwości ograniczania tego złego wpływu przez każdego z nas.


Etapem końcowym konkursu będzie zadanie polegające na posegregowaniu przyniesionych przez każdą z grup „leśnych skarbów” na papier, plastik, szkło i metal. 


Wszystkie zespoły zastanowią się co można byłoby zrobić z tych znalezisk, w jaki sposób ponownie można coś z nich odzyskać, wybiorą jeden pomysł w każdej z grup i zrealizują go.

Ponadto każdy zespół będzie miał za zadanie wykonać pracę plastyczną, na temat „Segregacja odpadów moim wkładem w ochronę środowiska”.

Info

CC BY SA