Ocenianie



Ocena obejmuje nie tylko wykonanie WebQuestu, ale również współpracę członków zespołów oraz samoocenę indywidualną ucznia. Oceny dokonuje nauczyciel, ale uwzględnia również ocenę koleżeńską uczniów.


Ocena projektu wynika z trzech elementów:
1) efektu końcowego (wytworu), a w szczególności:
- oryginalności, estetyki i staranności w prezentacji pozyskanej wiedzy o odpadach i ich segregacji,
- wyniku zdobytego w konkursie wiedzy o odpadach i ich segregacji,
- zgodności wykonanej pracy plastycznej z tematem (2pkt),
- stopnia wykorzystania materiałów w realizacji „śmieciosztuki”(2 pkt).

2) wkładu ucznia w realizację projektu, a w szczególności:
- zaangażowania ucznia,
- pomysłowości i innowacyjności,
- umiejętności pracy w zespole,
- udziału w praktycznym wykonaniu zadań,
- stopnia trudności zadań,
- terminowości wykonania przydzielonych zadań,
- poprawności wykonania indywidualnie przydzielonych zadań,
- pracowitości,
- udziału w konkursie.

3) prezentacji, a w tym:
- znajomości pojęć związanych z ekologią,
- efektu artystycznego,
- atrakcyjności,
- estetyki,
- sposobu prezentacji pracy zespołu,
- poprawności udzielanych wyjaśnień, odpowiedzi odbiorcom.

Maksymalna liczba punktów przyznana za projekt wynosi 46, a elementy wyszczególnione powyżej podlegają następującej punktacji:

• Efekt końcowy (wytwór) – 10 punktów,
• Wkład pracy ucznia – 18 punktów
• Prezentacja – 18 punktów.


Ilość zdobytych pkt.    Ocena

46 – 42                       Celująca
41 – 37                       Bardzo dobra
36 – 30                       Dobra
29 – 23                       Dostateczna
22 – 18                       Mierna

Info

CC BY SA