Ocena obejmuje nie
tylko wykonanie WebQuestu,
ale również współpracę członków zespołów oraz samoocenę
indywidualną ucznia. Oceny dokonuje nauczyciel, ale uwzględnia
również ocenę koleżeńską uczniów.
Ocena projektu wynika z trzech elementów:
1) efektu końcowego
(wytworu), a w szczególności:
- oryginalności,
estetyki i staranności w prezentacji pozyskanej wiedzy o odpadach i
ich segregacji,
- wyniku zdobytego w
konkursie wiedzy o odpadach i ich segregacji,
- zgodności
wykonanej pracy plastycznej z tematem (2pkt),
- stopnia
wykorzystania materiałów w realizacji „śmieciosztuki”(2 pkt).
2) wkładu ucznia w
realizację projektu, a w szczególności:
- zaangażowania
ucznia,
- pomysłowości i
innowacyjności,
- umiejętności
pracy w zespole,
- udziału w
praktycznym wykonaniu zadań,
- stopnia trudności
zadań,
- terminowości
wykonania przydzielonych zadań,
- poprawności
wykonania indywidualnie przydzielonych zadań,
- pracowitości,
- udziału w
konkursie.
3) prezentacji, a w
tym:
- znajomości pojęć
związanych z ekologią,
- efektu
artystycznego,
- atrakcyjności,
- estetyki,
- sposobu
prezentacji pracy zespołu,
- poprawności
udzielanych wyjaśnień, odpowiedzi odbiorcom.
Maksymalna liczba
punktów przyznana za projekt wynosi 46, a elementy wyszczególnione
powyżej podlegają następującej punktacji:
• Efekt końcowy
(wytwór) – 10 punktów,
• Wkład pracy
ucznia – 18 punktów
• Prezentacja –
18 punktów.
Ilość zdobytych
pkt. Ocena
46 – 42 Celująca
41 – 37 Bardzo
dobra
36 – 30 Dobra
29 –
23 Dostateczna
22 – 18 Mierna